Снимка: Visa

 За 37% от българите електронните разплащания са предпочитан вариант при извършване на покупки, чиято стойност надхвърля 30 лв. За сравнение – 13% използват електронни разплащания за покупки под тази стойност, показва проучване на Visa Европа за България за нагласите на българите към начините на плащане, проведено от агенция „Ноема“ в периода 8 до 12 септември 2014 чрез онлайн проучване в 10 от големите градове в България.

45% от запитаните отговарят, че биха избрали да плащат с карта, ако има наличен POS терминал в магазина, а 48% са доволни, че не трябва да се съобразяват с това дали има банкомат в близост. Всеки пети би се отказал да пазарува от магазин, в който не може да плати с карта.

Около две трети от потребителите (69%) използват дебитни карти при пазаруване най-вече заради удобството, което осигуряват. Навикът отново играе голяма роля - над 27% от потребителите са свикнали да плащат с дебитна карта за по-малки покупки. Скоростта (21%), наличието на средства при отсъствието на пари в брой (15%) и безопасността (15%) също се разпознават като предимства на електронните разплащания.

При избор на търговски обект половината от българските потребители предпочитат да купуват хранителни продукти и стоки за дома от супермаркети. Пазаруването в малкия квартален магазин привлича около 13% от българите, 22% пазаруват във квартален магазин, които е част от верига, а само 1% казват, че предпочитат специализирани магазини за органични храни и стоки.  

В София почти 60% от потребителите пазаруват своите ежедневни покупки в хипермаркети, докато средно 44% правят това в цялата страна. Тези магазини са по-предпочитани за мъжете – 54% от представителите на силния пол пазаруват в хипермаркет, в сравнение с българските жени – 47%.

Над една трета (37%) от българските потребители правят малки покупки всеки ден, докато покупки над 30 лв. се правят средно веднъж седмично (34%) или дори само веднъж или два пъти месечно (36%), показват резултатите от проучването. Българите осъществяват малки покупки на различни места – квартален супермаркет от верига (28%), хипермаркети (26%), както и квартални магазини (26%), но когато става въпрос за покупки на стойност 30 лева и повече, над две трети (73%) от потребителите казват, че предпочитат да пазаруват в големите търговски вериги.

“Навлизаме в традиционно силния търговски период в България. С тази цел много търговци обмислят обновяване на технологията за електронни разплащания и ускоряване на традиционните картови разплащания, за да спестят време както за потребителите, така и за служителите, и да намалят опашките в търговските обекти. Българските потребители оценяват високо удобството и гъвкавостта, които електронните разплащания носят в ежедневието. Отбелязваме непрестанно увеличение на годишна база в използването на карти”, твърди Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.


Oще технологични новини четете в Investor.bg
 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase